upologistis2

Πώς θα βάλεις σε τάξη την ψηφιακή σου ζωή

Ανοίγεις το email σου και έχεις 1.653 αδιάβαστα μηνύματα στα εισερχόμενα. Το κλείνεις τρομοκρατημένος. Ανοίγεις το facebook και εκτός του ότι έχεις καμιά δεκαριά αιτήματα φιλίας, έχεις και ένα σωρό «φίλους», που απορείς τι στο καλό σου συμβαίνει και τους αποδέχθηκες. Το κλείνεις εκνευρισμένος. Ανοίγεις το λάπτοπ και στην επιφάνεια εργασίας σου επικρατεί χάος. Είναι γεμάτη με φωτογραφίες, έγγραφα, shortcuts και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς. Το κλείνεις απελπισμένος. Προς Θεού, μην ανοίξεις την ντουλάπα, θα καταρρεύσεις.

Αν η εικόνα αυτή που μόλις σου περιγράψαμε σου φάνηκε οικεία, τότε φίλε μου, ναι, υπάρχει πρόβλημα. Μεγάλο. Πρέπει να βάλεις σε τάξη, όχι τα προσωπικά σου -μητέρα σου, δεν θα γίνουμε-, αλλά την ψηφιακή ζωή σου, που θυμίζει βομβαρδισμένο τοπίο.

Για να σε διευκολύνουμε, ώστε να μην πνιγείς μέσα σε μία κουταλιά νερό ή καλύτερα σε έναν ωκεανό από εκατομμύρια emails και αρχεία, έχουμε χρηστικές συμβουλές και κόλπα για να γλιτώσεις χρόνο, κόπο, ενέργεια και να απλοποιήσεις τις καθημερινές σου εργασίες στον υπολογιστή, το λάπτοπ ή το smartphone. Υπομονή και όλα θα τακτοποιηθούν. Άλλωστε, είσαι νοικοκύρης. Ή τουλάχιστον, προσπαθείς να γίνεις.

Email

Σε περίπτωση που στα εισερχόμενα έχεις ένα σκασμό αδιάβαστων μηνυμάτων, δεν έχεις αδειάσει ποτέ τον κάδο απορριμάτων και στα ανεπιθύμητα γίνεται πάρτι από αποστολείς που ούτε καν γνωρίζεις, κινήσου ως εξής:

Ταξινομείς ανά αποστολέα: Με τον τρόπο αυτό μπορείς να διαγράψεις έναν όγκο emails, καθώς γνωρίζεις ποιος σου τα έχει στείλει και το κατά πόσο είναι σημαντικά ή ασήμαντα για τη δουλειά και την ενημέρωσή σου.

Κατάργησε την εγγραφή σου: Η πρόληψη είναι το κλειδί για τη διατήρηση της οργάνωσης στην ηλεκτρονική σου αλληλογραφία. Συνεπώς, φρόντισε να κάνεις unsubscribe, να καταργήσεις δηλαδή την εγγραφή σου, σε όποιο newsletter κρίνεις ότι σου είναι πλέον άχρηστο ή αδιάφορο. Με τον τρόπο αυτό θα γλιτώσεις από τη σαβούρα.

Δημιούργησε φακέλους / ετικέτες: Τα emails που σου στέλνουν συγκεκριμένοι αποστολείς και τα οποία είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στη δουλειά σου κατηγοριοποίησέ τα, ανοίγοντας ένα / δύο / τρεις φακέλους, ώστε ό,τι λαμβάνεις από αυτούς να πηγαίνουν κάπου συγκεκριμένα, ώστε να μην χάνεις την μπάλα για να τα αναζητάς στα τυφλά.

Διατήρησε την τάξη: Πώς; Μπαίνοντας καθημερινά στο email σου και κάνοντας όλα όσα αναφέραμε παραπάνω με συνέπεια, ακόμα κι αν λαμβάνεις 100 emails την ημέρα. Μην αμελείς την διαδικασία γιατί μια εβδομάδα μετά, θα είσαι πάλι αντιμέτωπος με 1.000 αδιάβαστα emails.

Επιφάνεια εργασίας

Σε περίπτωση που το desktop του υπολογιστή, του λάπτοπ ή του tablet σου είναι γεμάτο από εικονίδια, φωτογραφίες, έγγραφα και συντομεύσεις από τη μία άκρη ως την άλλη της οθόνης, κινήσου ως εξής.

Μην χρησιμοποιείς την επιφάνεια εργασίας ως χώρο αποθήκευσης: Συμφωνώ μαζί σου ότι είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να αποθηκεύεις τα αρχεία σου, αλλά πρώτον, με την κακή συνήθειά σου αυτή παρακωλύεις τη λειτουργία του υπολογιστή, επιβραδύνοντας την ταχύτητά του και δεύτερον, η εικόνα του χάους που επικρατεί μόνο στρες μπορεί να σου προκαλέσει.

Ξεκαθάρισε τι πρέπει να πετάξεις και τι να κρατήσεις: Σίγουρα, θα υπάρχουν πράγματα στη επιφάνεια εργασίας, που όχι μόνο δεν χρειάζεσαι, αλλά που ούτε καν θυμάσαι περί τίνος πρόκειται. Από την άλλη, οτιδήποτε σημαντικό, το αποθηκεύεις σε φακέλους, είτε στα έγγραφα και στις εικόνες σου, είτε στο desktop.

Βάζεις ένα wallpaper της αρέσκειας σου: Με την κίνηση αυτή είναι πιθανότερο να μην επιτρέψεις ποτέ ξανά στο χάος να εισβάλλει στην επιφάνεια εργασίας σου μιας και πλέον θα έχεις έναν καλό λόγο για να είσαι νοικοκύρης. Πώς αλλιώς θα βλέπεις το αστείο μουτράκι του σκύλου σου ή την super car των ονείρων σου;

Ζήτησε βοήθεια: Εκεί έξω υπάρχουν αμέτρητα apps και προγράμματα που μπορούν να σου φανού ιδιαίτερα χρήσιμα στην προσπάθειά σου να οργανώσεις το desktop. Αναζήτησέ τα.

Αρχεία υπολογιστή

Σε περίπτωση που κάνεις το λάθος και έχεις αποθηκευμένα όλα τα αρχεία και τις φωτογραφίες σου σε δύο γιγαντιαίους φακέλους, κινήσου ως εξής:

Αρχικά, φρόντισε να ονομάζεις κάθε αρχείο ή φωτογραφία που κατεβάζεις και αποθηκεύεις: Φρόντισε επίσης το όνομα που θα τους δώσεις να είναι ξεκάθαρο, ώστε να μην τα αναζητάς μετά και να μαντεύεις πώς μπορεί να τα είχες αποθηκεύσει.

Δημιούργησε κατηγορίες: Για παράδειγμα, «Εφορία», «Κατοικίδιο», «Δουλειά», «Εσύ και το μωρό σου». Το σύστημα αυτό θα σου λύσει τα χέρια, καθώς θα ξέρεις πού έχεις τι και πώς να το βρεις.

Άλλαξε τα προεπιλεγμένα σου: Αν επιθυμείς τα περισσότερα πράγματα που αποθηκεύεις να πηγαίνουν σε ένα συγκεκριμένο μέρος, τότε κάνε ένα διάλειμμα πέντε λεπτών, πήγαινε στις ρυθμίσεις και επέλεξε το μέρος αυτό ως το προεπιλεγμένο σου. Επίσης, σου προτείνω να αναζητάς καλύτερα τα αποθηκευμένα αρχεία σου βάσει της ημερομηνίας και όχι για παράδειγμα με το όνομά τους. Η αλφαβητική σειρά δεν είναι πάντα ο καλύτερος τρόπος. Τουλάχιστον, όχι όσον αφορά στην αρχειοθέτηση της ψηφιακής σου ζωής.

Social media

Σε περίπτωση που πιάνεις τον εαυτό σου να σπαταλά περισσότερο χρόνο απ’ ότι στην πραγματικότητα θα έπρεπε σε Facebook, Twitter ή Instagram, γιατί πολύ απλά χάνεσαι μέσα στη λαοθάλασσα που έχεις για φίλους, κινήσου ως εξής:

Ξεκίνα να κάνεις unfriend: Με λιγότερους «φίλους» θα κάνεις τη ζωή σου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης λιγάκι πιο εύκολη, ανθρώπινη και ενδιαφέρουσα, γεγονός που θα σου επιτρέπει να επιστρέφεις ταχύτερα στην πραγματικότητα και στην κανονική σου ζωή.

Μην φοβηθείς το hide ή το block: Αν αισθάνεσαι ότι προσβάλλεσαι από κάποιο άτομο που έχεις «φίλο» στο facebook, για παράδειγμα, μην διστάσεις να το μπλοκάρεις η να κάνεις hide. Κανείς δεν θα το πάρει χαμπάρι.

Μάθε πότε πρέπει να είσαι offline: Βάλε όρια στο πόσο χρόνο θα αφιερώνεις την ημέρα για να κάνεις άσκοπα scroll στα social. Μην το παρακάνεις. Choose life, όπως σου λέει και το Ewan McGregor στο T2.

Smartphones

Σε περίπτωση που αντί το «έξυπνο» κινητό σου τηλέφωνο να σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη, σε δυσκολεύει λόγω του ότι δεν τον έχεις οργανώσει σωστά, κινήσου ως εξής:

Ξεκαθάρισε τον τηλεφωνικό σου κατάλογο: Διέγραψε όποιο τηλέφωνο είσαι σίγουρος ότι δεν χρειάζεσαι πια.

Οργάνωσε τις εφαρμογές σου: Φρόντισε εκείνες που χρησιμοποιείς πιο συχνά να βρίσκονται σε περίοπτη θέση στην οθόνη του κινητού σου, ώστε να έχεις άμεση πρόσβαση σε αυτές.

Φακέλωσε τις φωτογραφίες σου: Κατηγοριοποίησέ τες, δημιουργώντας ξεχωριστούς φακέλους, όπως για παράδειγμα έναν για το κατοικίδιό σου -αν έχεις-, ένα για κάθε ταξίδι που κάνεις ή έναν που είσαι μόνο εσύ και η αγαπημένη σου.

Κάνε back up: Η πλειοψηφία έχει αποθηκευμένες όλες τις φωτογραφίες και τις τηλεφωνικές επαφές της μόνο στο smartphone. Λάθος. Μέγα λάθος. Συμβουλή μας είναι ανά τακτά χρονικά διαστήματα να κάνεις back up, προκειμένου να απελευθερώσεις αποθηκευτικό χώρο, αλλά και να εξαλείψεις τις πιθανότητες να κρασάρει ή να κλαπεί το κινητό και να χάσεις τα πάντα.

Πηγή: gr.askmen.com

Check Also

YouTube-Rewind-Logo

YouTube Rewind: Δε θα πραγματοποιηθεί φέτος, γιατί ποιος θέλει να ζήσει ξανά το 2020

Η Google πήρε την απόφαση να μην πραγματοποιηθεί φέτος το YouTube Rewind της χρονιάς, καθώς όπως λέει δε χρειάζεται …