social-media-kinito

Δέκα τρόποι για να καταλάβετε αν ένα προφίλ στα social media είναι ψεύτικο

Περίπου 4,5 δισ. άνθρωποι παγκοσμίως έχουν τουλάχιστον έναν λογαριασμό σε ένα από τα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν τεράστια επίδραση στη ζωή μας, η εταιρεία ψηφιακής ασφάλειας ESET παρουσιάζει συμβουλές για την αναγνώριση απατεώνων που χρησιμοποιούν ψεύτικα προφίλ.

Οι 10 τρόποι για να αναγνωρίζουμε τα ψεύτικα προφίλ:

1.Ένα ασυνήθιστο βιογραφικό: Μπορεί οι ψεύτικοι λογαριασμοί να έχουν βιογραφικά που έχουν αντιγράψει από αλλού, οδηγώντας σε ένα αταίριαστο μείγμα προτάσεων. Επίσης, προσέξτε για τυπογραφικά λάθη, υπερβολικά emojis ή/και γλώσσα που είναι ενδεικτική ενός bot.

2. Catfishers: Οι απατεώνες χρησιμοποιούν ψεύτικα προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως ακριβώς κάνουν και στις ιστοσελίδες γνωριμιών, με σκοπό να συνάψουν online μια ρομαντική σχέση με το θύμα, πριν ζητήσουν να τους μεταφερθούν χρήματα. Μια αντίστροφη αναζήτηση εικόνας θα πρέπει να είναι η πρώτη επιλογή. Ελέγξτε επίσης για κάποια από τα άλλα σημάδια ενός απατεώνα που αναφέρονται σε αυτό το άρθρο.

3. Αναντιστοιχία μεταξύ followers και following: Αυτό είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο στο Instagram. Οι λογαριασμοί spam θα ακολουθήσουν αυτόματα εκατοντάδες ή χιλιάδες χρήστες, αλλά λίγοι θα τους ακολουθήσουν πίσω.

4. Φωτογραφία προφίλ φίλου: Μερικές φορές οι απατεώνες προσπαθούν να κλωνοποιήσουν το λογαριασμό ενός φίλου σας. Στη συνέχεια, μπορεί να στείλουν ένα επείγον μήνυμα προσποιούμενοι ότι ο φίλος σας έχει πρόβλημα και να ζητήσουν χρήματα. Συμβαίνει πολύ εύκολα και ξεγελά πολλούς ανυποψίαστους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Πάντα να επικοινωνείτε με τον φίλο σας για να μάθετε αν όντως σας έστειλε ένα τέτοιο μήνυμα. Στείλτε τους μήνυμα μέσω άλλου μέσου. Εναλλακτικά, εξετάστε προσεκτικά τον λογαριασμό που στέλνει το μήνυμα. Εμφανίζει κάποιο από τα σημάδια απάτης που αναφέρονται εδώ;

5. Spam άμεσων μηνυμάτων (Direct message – DM): Συχνά ένας απατεώνας θα προσπαθήσει να σας στείλει απευθείας μήνυμα με ψεύτικες προσφορές και θα σας ενθαρρύνει να στείλετε DM σε κάποιον άλλο ή να επισκεφθείτε μια ιστοσελίδα για να μάθετε περισσότερα. Αυτοί οι λογαριασμοί είναι ψεύτικοι και χρησιμοποιούνται για να πλασάρουν οτιδήποτε, από απάτες σε επενδύσεις κρυπτογράφησης μέχρι απάτες λιανικής πώλησης.

6. Δεν υπάρχει επίσημο σήμα: Το Instagram, το Facebook και το X (Twitter) διαθέτουν σήματα ή σημάδια ελέγχου για την αναγνώριση των επίσημων λογαριασμών επιχειρήσεων, διασημοτήτων και άλλων. Αν δείτε έναν λογαριασμό που υποτίθεται ότι είναι ένας οργανισμός ή ένα διάσημο άτομο, αλλά δεν διαθέτει κανένα από αυτά, είναι πιθανό να είναι απατεώνας.

7. Δραστηριότητα: Συχνά οι ψεύτικοι λογαριασμοί δημοσιεύουν αρκετό περιεχόμενο με τη μία -ίσως με παρόμοιες ή πανομοιότυπες λεζάντες- και στη συνέχεια σιωπούν. Ή μπορεί ακόμη και να μην κάνουν καθόλου αναρτήσεις. Ελέγξτε λοιπόν την ποσότητα, την ποιότητα και τον ρυθμό των αναρτήσεων.

8. Προσφορές δώρων: Προσοχή σε λογαριασμούς που προσφέρουν δώρα ή/και μετρητά -ίσως σε αντάλλαγμα για τη συμπλήρωση μιας έρευνας. Μπορεί να υποδυθούν μια μεγάλη επώνυμη μάρκα για να το κάνουν αυτό. Θέλουν απλώς τις προσωπικές σας πληροφορίες.

9. Είδη με μεγάλη έκπτωση: Οι ψεύτικοι λογαριασμοί μπορεί επίσης να προωθούν είδη πολυτελείας που έχουν μειωμένη τιμή. Να θυμάστε, αν είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό, συνήθως δεν είναι.

10. Άσχετα σχόλια: Εάν ένας λογαριασμός αφήνει σχόλια στις δημοσιεύσεις σας που δεν σχετίζονται με τη συγκεκριμένη δημοσίευση, είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για ψεύτικο λογαριασμό.

Η ESET συμβουλεύει ότι το καλύτερο αντίδοτο κατά των απατεώνων είναι να κάνουμε το προφίλ μας ιδιωτικό και στη συνέχεια να εξετάζουμε διεξοδικά όποιον θέλει να μας ακολουθήσει.

Επίσης, επισημαίνει ότι είναι σημαντικό αν ένας χρήστης εντοπίσει ψεύτικο προφίλ, να κάνει αναφορά του προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πηγή: iefimerida.gr